en fredag med rörliga fötter

Istället för att skriva på Facebook hela tiden, små uppdateringar så skriver jag allt här för vissa dagar så skrivar sig hjärnan totalt och man har så mycket flum i huvet. Man kan ju inte skriva en satusuppdagtering varje minut bara för att man är så rolig och kommer på så kuliga saker hela tiden ;)

Senaste som ploppade upp i huvet var. "Ja här i taket är det armeringsjärn" bara för att jag var nära taket och tänkte till lite extra på vad som håller uppe taket så att det inte faller hehe. Jag visste att det var det innan med men man får en uppenbarelse.

Ont i tummen har jag med. Till frulle skulle jag ha bacon och ägg. Tror du inte att jag skar mig över tummen. Ett litet jack, MEN ändå det gör ju huvens ont. Jag var lite ynklig då. När jag gör mig illa eller något sådant k'nner jag hela blodet i hela kroppen rusa igenom från topp till tå. Man blir lite halv snurrig hihi.

Så här har min dag sett ut i ord och bilder. Jag vaknade åtta för att jag skulle tvätta och efter att igår ha gått igenom alla mina utrymmen så var det en del som skulle tvättas. Efter att jag var nere första gången gick jag och la mig till nio och gick ner igen. Åt frulle, vilket bestod av äggröra med bacon, lite sallad som jag fick av Johanna igår och lite gurka från affären :).

Sen höll jag igång hela dagen.




Tvätten är färdig, bara det som ska strykas som är kvar (inte gjorts än)

Sen var det dags för frulle då en liten olycka..

Dessa två går fint i hand... ;)

Sen åkte jag och tankade träffade på dessa


Sen var det meningen att jag skulle åka till Backamo och köpa lite frö och så lite örter, men det fanns inga. Så det blev att åka ner till stan.

Resultatet:
Citronmellis, Basilika, och två till kommer inte ihåg minnet sviker mig hihi. Det blev en orkidee också.

Det hanns med en runda till IKEA och köpte lite hyllor till köket för mitt kök är inget kök.



Så här blev resultatet av mina inköp till köket och jag är väldigt nöjd!!!!

Hann även med en runda till Mio för att köpa två till kuddar till min soffa.



Och till sist blir det att färga min utväxt så man inte ser ut som en tok i huvet.

Och med detta avslutar vi dagen jag och Becka med pannkakor med sylt =)


Puss på er.. By the Way min första lampa på bilen år fixad och nu återstår bara min motorlampa...



Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Vad fint det blev med hyllorna och örtkryddorna! Lycka till med att hålla dem vid liv ;)

Postat av: tess

Hehe nu ska du inte vara sån ;), du dom ska förbli levande i två år frammåt!!!! Nu måste du ju komma hit!!! Finns inte så mycket att göra hos mig men men. Jag fick användning för basilikan idag när jag gjorde stroganoff och det vart super nice hihih.



Och TACk det blev väldigt fint i köket. Jag hade inget i köket innan. Så nu är det lite ombonat. Så vi får se vad det blir härnäst :)

2011-08-13 @ 21:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0