Bortrövad o Vinterdäck o lite till

Idag åkte jag och åt upp Sara, hehe. Jag åkte till hennes jobb och väntade på att hon skulle sluta. Hade frågat kvällen innan när hon skulle sluta. Åkte dit och satt i stolen vid entren och det kom lite folk. Samtidigt skickade jag ett mess och frågade vilken avdelning hon jobbade på. Till slut så bestämde jag mig för att gömma mig lite och då hörde jag att det var någon som ställde sig precis bredvid mig i trappen och jag bara inte andas tungt eller börja skratta. Asså det var skit kul att inte försöka andas tungt eller något. Men sen dök jag fram hehe. Sen åkte vi till IKEA och åt lite gott och sen fikade vi hemma hos henne.

Tanken har slagit mig hela veckan, när ska dessa sketna däck på? Jag vill ha på dom nu så jag ska börja med att packa in dom imon i bilen och åka till Uffe buffe och kränga på dom. Då har man ett bekymmer mindre att bry sig om. För vinterundersökningen måste jag göra snart. Allt med glykol, spolarvätska, olja. Helst byta allt så att det är fräscht inför vinter och ta ner dörren så att vattnet rinner ut rätt håll istället för inåt som det gör nu och sen fetta dörrarna så att dom inte fastnar. Ja lite finns det att göra på min kära bil. Och sen blir det att byta ut mina lyktor där fram så att dom er lite bättre. För just nu ser det ut som att dom behöver glasögon och det ska han inte behöva skaffa.

Haha sen lyssnade jag åter på mitt röstmeddelande på telefonen och med den humorn jag har så skrattar jag åt det själv och tycker jag är sket rolig. Kanske ska jag ändra min status på fejjan till "In arelationsship" för jag har ju tydligen kille om man lyssnar på mitt röstmeddelande haha... "Tja Roffe här, jag är Tessans kille. Hon kan inte ta samtalet just nu, men lämna namn och nr, så ringer hon upp, när jag vill att hon ska ringa upp. Hej då" Haha ja han är lite avundsjuk, kontrollerar vad jag gör och inte gör. Lite jobbigt, men jag tror att jag behåller honom ett tag till, tills jag får en annan kille HAHA...

Har en massa saker som jag vill köpa, nja en massa är det inte men lite är det. En lampa som står på golvet och en som hänger i taket ;). Och en massa ramar som jag kan sätta in mina kort som jag har tagit, inte bara från Hawaii utan här hemma med och inte att förglömma i New York. Ha dom på hela väggen. Det kommer att bli mys i min lilla etta. Om man tänker tillbaka fyra år så hade jag bara en fothölj, en säng och en tvbänk. Men nu har jag en jätte soffa och lite mer mys. Men jag har känt att jag behöver inte ha mer saker, kände inte för att pynta mitt hem. Men djupt inne drömmer jag om ett eget hus på landet vid en sjö. I huset ska det finnas en gammal, gammal vedspis som man kan laga mat på, och lite tegel och en öppen spis. Ha en grill utomhus som man har gjort av tegel som blev över nere vid vattnet. Sen en stor badtunn man kan bada i på vintern under bar himmel med sina vänner. Och en bastu till detta om man vill variera sig lite. Ett land som man kan så sallad, morötter, lök, jordgubbar, hallon, potatis, krusbär ja absolut krusbär och en massa andra bär och frukter och en massa annat gott. sen vill ja ha höns och gris med. Så man har redigt gott kött man äta på i all evighet, helst revben åhh vilka minnen. När jag var liten åt vi revben som kom från våran egen gris som bodde hos en bonde och det var det godaste jag har ätit. Ja och äggen, gå ut på morgonen och ta sina egna ägg.

Fint, härligt att man kan drömma sig bort och fantisera lite vad man skulle vilja ha. Sen hoppas jag på att om jag någon gång jag bor i ett hus, vill jag att det ska vara fullt med folk "ibland" men väldigt ofta att hänga där och att alla får verkligen känna sig välkomna oavsett!! För genom mina år har man känt sig lite utanför, men det är en annan historia, men att man försöker tänka på alla, att bjuda in alla så att ingen sitter hemma själv. För jag vet hur ont det gör när man ser alla andra göra något tillsammans och man själv inte får vara med.

Nä kanske ska sluta skriva kanske haha... kanske ska diska? HAHAH vem försöker jag lura..jag borde anställa någon att diska åt mig två gånger per vecka haha..

Hörrni ha det bäst tycker om er hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0