Mögligt..nästan


Jag vill ha en dieselbil bara för ljudets skull. Motorn låter så himla gött. Allt fler väljer idag att köpa en bil som går på diesel.
Läste idag på Aftonbladet att det bildas bakterier i bränslesystemet. Diesel har en blandning med rapsolja och när den komme ri kontakt med kondesen i tanken så bildas det bakterier. Så helt plätsligt så kan din bil stanna, då kan det vara lite saker som sitter där så fint.


Fint, det ser ut som en svamp eller en spya. Där nere i våran tank bor detta lilla monster och det växer och växer.
Detta är ju inget nytt, men man måste pålysa nån gång ibland ;).



En finare bild är på denna Bugatti Veyron motor med påstådda 1200 hästar, MEN vi vet inte vad vridmomentet är. Det är det som är viktigt. Toppfarten på den föregående modellen är på 400km/h.

Egentligen borde jag göra en dedikation till Sara för hon finns med på så mycket i min mobil.



Och något som vi helst vill glömma, men det kommer ju att komma återigen. Denna freaking, sketna, äckliga, kalla, skitiga, tjocka, feta, blöta, salta snön.. För att påminna er så tog jag ett kort i vintras, och jag vill alltid flytta till värmare klimat när man kollar tillbaka på hur det var. jag skottade i en timma för att få fram bilen.



Det här är äckligt, äckligt och svettigt är det. Jag har skottat runt hela åbäket och jag är glad att jag köpte mig en skyffel. Det var min bästa vän den vintern. Men en återblick på pechan. Den startade verkligen i ur och skur. Från 30 plus till 30 minus. Åh på det viset var den bra. Hoppas hoppas att BMW sköter sig lika exemplariskt i vinter.

Annars hittar en som står ute och svär högt kl fem på morgonen i Bankeryd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0