Hårdkokt eller?


"Konsten att koka ett ägg precis som man vill ha det är att ha en äggklocka där du ställer in antal minuter, sekunder och mikro sekunder på en sekund och sen ta bort kastrullen direkt och snabbt, hälla sedan jätte kallt vatten i kastrullen. Då får du ditt perfekta ägg. Minuterna varierar ju om du ska ha ett hårdkokt eller löskokt. Mitt tips till dig är att du provar dig fram till den rätta konsistensen för just ditt tycke och smak!

Nu är det nedräkning som gäller. Jag ska iväg på ett äventyr upp till Sthlm tillsammans med en vän. Bara tanken på att komma iväg och göra något som man inte gör varje dag. Vi ska dansa till Tiesto och dansa hela natten. Äta så god mat att man hamnar i koma innan man ställer sig upp och ska gå därifrån. Man får ju spara på sig nu i två veckor för att kunna njuta av frukostbuffén som bjuds på hotellet. Och jag hoppas det blir lite bubbel men ;)... Åhh det kommer bli grymt om jag känner personen i fråga som ska med, har humor som få och är faktiskt tokmysig...

Min resa till att cykla Vättern runt har börjat, ja eller den har nog funnits där väldigt länge, men inte tänkt så mycket på de. Har tänkt att ne det klara aldrig jag av. Eller vem ska jag cykla med? Men jag gör det ensam, som jag gör så ofta annars. Jag har börjat cykla två/tre gånger per vecka med Clas Gustavsson som instruktör. Snart börjar också cykelklubben. Där vi ska vinterträna inför Vätternrundan. Sen ett litet steg till har jag varit och kollat på en cykel som blir min efter jul...och jag som trodde att det bara var att köpa en cykel...MEN ne det du är en hel annan femma. Du ska byxor, som ska vara vaderade, skor, en grej under skorna så man sitter fast, man ska bestämma sig för om det ska multifunktionellt, dvs passa både till en spinningcykel och en racer, vilka pedaler man ska ha, för det finns stora och små beroende på hur man själv vill ha de, hjälm, vattenflaskhållare, reflexer, andra sorters kläder...och ja jag tror ändå att jag inte fått med hälften. jag satt på en stol och förstod ungefär hälften av det dom pratade om. Så det är inte bara att gå in i en affär och säga:

-Hej! Jag vill köpa en cykel!




Här är min kärlek..fin är den..åh jag vill bara ha den hos mig NU..vill cykla nu..vill ha sommar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0