Geoducks

Jag kom över något väldigt äckligt och intressant när jag kollade på Mike Rowe, skitiga jobb. Där han skulle plantera och gräva upp dom så kallade GEODUCKS. Äckligt och ja äckligt haha.




Här visar han hur dom gör för att gräva upp dessa geoducks. Det är en sorts mussla.
Det är ju faktiskt väldigt intressant att något sådant här finns. Men till alla er som äter Sushi äter även detta djur hahah... Man lindar in det med lite wasabi och sedan äter de. Efter att de kommer jag aldrig att äta Sushi.

Jag kollade in Wikipedia för lite info. Och det finns ett college som har detta djur som maskot. Själv tycker jag att man kunde ha hittat ett bättre djur för en maskot.

Det finns mer att läsa på: http://en.wikipedia.org/wiki/Geoduck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0